Brev från kyrkan, mail från Jimmie Åkesson

Tjenare gott folk!

Som vissa av er redan vet så gick jag tillsammans med min goda vän Johannes till konfirmations läsning under våren, som jag var så illa tvungen att gå på.
Konfirmation är inte något för mig, visst Gud kanske finns, visst Jesus kanske fanns men vad spelar det för roll egentligen? Jag tycker varken Gud och Jesus ska få sådan respekt från människorna som de fått. Tänk vad roligt istället det skulle vara om man fick läsa och be till män som exempel Kofi Annan, Nelson Mandela eller någon var verkligen förändrat världen. Visst, Jesus var en väldig storsint person, det ska man absolut inte ta ifrån honom. Men går det egentligen upp emot vad dessa män har gjort under sina dagar?
Och jag som är halvt säker på att Jesus ens finns tycker det vore hur komiskt som helst om det totalt bevisades att han aldrig funnits, inte Gud heller. Tänk på hur många människor som skulle vart blåsta, hur många bortkastade timmar i kyrkor, synagogor & moskéer och hela köret. Undra hur världen skulle reagera på det.

Det var ändå ett väldigt prydligt brev man fick av Svenska Kyrkan som ville att man skulle konfirmera sig. Flera kändisar såsom Carolin Gynning, hårdrockbanden Avatar & Hammerfall, Amy Diamond m.fl. skrev under vad livet betydde för de, verkligen imponerande och det verkar vara ganska intressant att diskutera om detta ämne. Ska nog fråga om man får vara med och diskutera, fast man inte tror på Gud och att man inte har några planer på att ta konfirmation.

Angående Jimmie Åkesson fick jag nyss ett mail från SD med rubriken "Nu spurtar vi".
Anledningen till detta mail 3 dygn innan röstningen är väl att de ligger risigt till, även fast de bara behöver 2/3 av alla väljare från förra riksdagsvalet så verkar det inte gå vägen. Detta mejl var undertecknat av Jimmie Åkesson, och jag tror verkligen SD nu gör allting för att få ihop dessa 100.000 röster som de behöver.
Tyvärr för deras del tror jag inte att det går. Finns nog många som väljer PP före SD i detta valet, tror inte SD får skicka ned någon man till Bryssel.

Just nu spelas Running up that Hill i mina lurar, och man får rysningar varenda gång man hör introt! Så jävla härligt, nu ska det bli OC musik under hela kvällen!

Hare gött

-Philip

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha Sverigedemokraterna... XDDD så jävla najs när det går dåligt för dom hahah<333

2009-06-05 @ 14:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0